Español (spanish formal Internacional)English (United Kingdom)French (Fr)
alhambra_fuente_leones

The Alhambra and Generalife join a group.

alhambra_grupoJoin a group that goes out every day in the morning to visit the Alhambra and the Generalife, for only 45 €, includes: Tickets + Official Guide. Not only go out from Granada, but also from Seville, Malaga and the Sun Coast

  Book Now

alhambra_comares

“Hire a Private Guide just for you and your family or friends.

guia2 If you are looking for a private tour, where you do not want to share a visit to the Alhambra and the Generalife with people who do not know, is interested in hiring this type of tour.

Book Now
alhambra_cenefa

Visit to the Alhambra for Schools

alhambra_colegiosFor schools have a special program of visits with a clear pedagogic. Those responsible for these visits, other than official guides, have experience in teaching ...

Book Now
granada_tours

Meet and visit GRANADA OFFICIAL TOURIST GUIDE

visita_granadaGuided tours of the Royal Chapel, Cathedral, Corral del Carbon, Madrasa, Monasterio de la Cartuja, San Jerónimo, the district Albaincin, Sacromonte, its historic center ...

Book Now
granada_ocio

¿What else I can do in Granada?

ocio_granada2 Enjoy a night with Gypsy Zambra in a cave in the Sacromonte, relax in the Hamman Arab Baths, fly over Granada by plane, visit a winery or tour the route of olive oil.

Read More
alhambra_grupos

Visit Alhambra and Granada at the best price.

If travel agency or manage a group of travelers, tell us a tour services, accommodation, transport and other activities in Granada seeking to recruit, we will quote the best price.

Budget Request

Granada Artículos

Granada y Los Borgia

There are no translations available.

El mundo en el momento de los Borgia

borgia1 Reflejos etnocéntricas son difíciles y, cuando los Borgia de nuevo en la moda gracias a un poco de ficción históricamente exacta, algunos son todavía para ver el mundo que gira el siglo décimo quinto a décimo sexto, ya que sólo europeo y centrado en desafíos del Viejo Mundo. Sin embargo, el "concierto de las naciones" en el siglo XVI, no es sólo "cuatro, cinco países: Italia, España, Alemania, Inglaterra y Francia" * Todo lo contrario. El año en que Rodrigo Borgia fue elegido Papa en 1492, es que incluso el historiador Bernard Vincent llamado "el año del mundo." Vamos a empezar a explorar este mundo, acompañado por los Borgia, entre la elección de Alejandro VI y de la muerte de Lucrecia (1519).


1492, "Año del Mundo"

Fue en la historia del mundo en el siglo XV (Fayard, 2009), Bernard Vincent utiliza esta expresión. Este año marca el final de la Edad Media de acuerdo a la cronología tradicional, es sin duda crucial, no sólo para Europa. En enero de 1492, los Reyes Católicos, Isabel de Castilla y Fernando de Aragón, tomaron Granada, capital del emirato nazarí lugar musulmana y el último en la Península Ibérica. En marzo, los mismos gobernantes ordenó la expulsión de los Judios de España por el decreto de la Alhambra. 03 de agosto 1492, tres barcos de Cristóbal Colón salió de Palos de la Frontera a las Indias el 12 de octubre, son de la costa de la isla de Guanahaní (San Salvador).

Si estos eventos son importantes en la historia mundial, que no están solos. La elección de Rodrigo Borgia en el trono de San Pedro en agosto de 1492 tiene consecuencias en la península y más allá. Italia, que no es un país sino un mosaico de principados y repúblicas, se desestabiliza por las rivalidades. La ciudad pierde su príncipe de Florencia, Lorenzo el Magnífico (8 de abril de 1492), y rápidamente pasará bajo el control de muy radical Savonarola. Las otras familias grandes de Italia, los Sforza, Gonzaga, los Colonna, los Orsini, ... por no hablar de las repúblicas como Venecia y Nápoles, se encuentran en constante tensión, a pesar de la paz de Lodi (1454). Esto nos lleva directamente a las guerras en Italia dos años más tarde.

Read more...

RSS Noticias de la Alhambra RSS Noticias de la Alhambra

Alhambra Regular

alhambra_fuente_leones_t

Join a Group - We left every day in the morning to visit the Alhambra and the Generalife.

Alhambra Private

alhambra_comares_t

If you prefer a private tour, this is your choice.

Alhambra Entertainment

alhambra_otros_t
Combine the Alhambra

In addition to his visit to the Alhambra, enjoy a flamenco show, an Arab bath, ...

Hotels

Destination
Check-in Date
calendar
Check-out Date
calendar
Hide advanced options

Stars

Type of Establishment
Hotel
Apartment
Hostel
House

Hotel Facilities
Parking
Wi-Fi
Fitness
Rooms / Facilities for Disabled
Family Rooms
Non-Smoking Rooms
Outdoor pool
Indoor Swimming Pool
Restaurant
Pets
Internet Services
Spa and wellness center
Transfers Airport

   

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de privacidad.

ACEPTAR

Alhambra Schools

alhambra_cenefa_t
See it with your students

The educational tour given by guide-educators will be adapted to the level of the students.